fredag 3. februar 2012

Improworkshop med Knøttekompani fra på SFO



Nå er vi i gang på SFO, og det var en utrolig positiv gjeng vi møtte. Jeg har med meg danser, Silje Nordheim, på denne workshopen. Hun har lang erfaring fra å jobbe i skoleverket. Jeg har fått støtte fra Cultiva til å gjennomføre dette prosjektet, som ikke har blitt gjort andre steder tidligere. Vi var derfor spente på hva barna syntes:) Vi gjorde endel kreative øvelser med dem først. De ble deretter delt inn i grupper og fikk hvert sitt ark. Øverst på dette arket hadde jeg skrevet en historie, eller starten på en. Hver gruppe fikk ulik historie. Deres oppgave ble å dikte videre, for så å skrive dette ned. De kastet seg ut i det, og det ble både øvelse i å skrive, lytte til andre, og øvelse i å jobbe kreativt. De var utrolig flinke. Til slutt leste en fra hver gruppe opp historien for de andre elevene. Da fikk de øvelse i å stå foran andre. det er ikke alltid bare enkelt:) Nå har jeg tatt med meg historiene hjem. Til neste gang skal jeg dikte videre på deres tekst. Mon tro hva det fører til. En uke til neste gang:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar